torsdag 19 juni 2014

Snart är hon här!

Nu är jag i vecka 38 (37+6) och lillasyster kan komma när som helst! Många frågar hur det känns och precis som förra gången svarar jag att det känns overkligt. Jag kan inte föreställa mig hur det kommer bli med en ny person i våra liv. 

Många verkar tycka att den sista tiden av graviditeten känns lång och utdragen. För mig är det helt tvärt om. Det känns visserligen som att det är lång tid kvar tills hon är här men dagarna går jättefort. Jag vill hinna med så mycket innan hon kommer och går inte alls runt och önskar att graviditeten är över. Men jag mår ju väldigt bra och det vore nog annorlunda om jag hade värre graviditetskrämpor som många andra. När jag mådde som mest illa i början ville jag bara föda NU!

Jag känner mig iallafall ganska i fas med vad jag känner att jag behöver få gjort! Jag har varit grymt duktig de senaste veckorna och rensat alla papper och lagt i pärmar och mappar, sorterat mina pysselgrejer, städat ur och gjort mer plats i skåp och garderober. Nu är det bara några saker till som ska pressas in i förrådet och det känns verkligen befriande. 


Har äntligen rensat bland alla papper!!
Nu är allt på sin plats!  

Nu är klockan nio, jag har dammsugit varenda vrå, tvättat och städat tillräckligt för idag. Regnet öser ner och ska jag äta en stor portion gröt framför teven och gå och lägga mig tidigt för en gångs skull. Eller ja, först måste jag ju bara göra det och det och det…


2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du mår bra Ruby! Ska bli så kul att lära känna en ny liten människa snart :)
    Kramar från Jossan

    SvaraRadera
  2. Flink mamma-Ruby som bygger rede ;) Tror det er noe sånt man sier :) Flink er du i alle fall!
    Lykke til med innspurten! Klem fra Ellen

    SvaraRadera